Ćwiczenia ciążowe

Ćwiczenia ciążowe

Ćwiczenia fizyczne podnoszą kondycję i pomagają przygotować ciało do wysiłku nadchodzącego wielkimi krokami. Gimnastyka przedporodowa jest obowiązkowym punktem programu wszystkich szkół rodzenia. Na takim kursie dowiesz się, jak zachęcić swoje ciało, aby brało aktywny udział w porodzie. Nauczysz się też prawidłowo oddychać, co sprawi, że ból będzie mniejszy, a poród przebiegnie szybciej. Prowadzący zajęcia pokażą ci także rozluźniając ćwiczenia relaksacyjne.
Nie tylko w szkole rodzenia możesz się przygotować do aktywnego porodu. Ciekawe oferty dla ciężarnych mają też szkoły jogi i tańcu brzucha. Warto zapisać się na gimnastykę , która pomoże wzmacniać mięśnie brzucha, miednicy oraz kości i stawy i przygotowuje je do porodu. W tego typu ćwiczeniach możesz brać udział przez cały okres ciąży, nie tylko przed porodem. Jeśli jesteś zainteresowana takimi ćwiczeniami, poszukaj informacji o gimnastyce dla kobiet ciężarnych w szpitalu położniczym, w osiedlowych domach kultury, w fitness clubach, na basenie, możesz też zapytać o nie swojego lekarza. Dużą zaletą ćwiczeń, które poznasz na kursach jest to, że bez żadnych problemów i specjalnych przyrządów możesz je potem wykonywać w domu. Jeśli będziesz miała jakieś wątpliwości, czy prawidłowo ćwiczysz, koniecznie skonsultuj się z osobą prowadzącą zajęcia. Poproś też trenerkę, żeby pomogła ci wybrać odpowiedni zestaw ćwiczeń. Pamiętaj, że zbyt jednorodne ćwiczenia mogą nadmiernie wyczerpać jedną grupę mięśni, a zaniedbać inną.

Oddychanie i relaksacja

Nauka prawidłowego oddychania to jeden z najważniejszych elementów każdego kursu w szkołach rodzenia. Właściwe oddychanie pomoże ci poradzić sobie z bólem podczas porodu. Przydatne będą też ćwiczenia relaksacyjne, które poznasz w szkole rodzenia. Umiejętnie stosowane dodadzą ci sił, rozluźnią napięcie psychiczne i fizyczne, a podczas porodu pomogą zebrać energię między kolejnymi skurczami. Najprostsze ćwiczenie relaksacyjne to podróż w marzeniach. Wyobraź sobie, że jesteś na przykład nad morzem. Zamknij oczy, poczuj promienie słońca, wsłuchaj się w łagodny szum fal i obserwuj jak twoje ciało się odpręża.

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl